Klachtenregeling
![miranda-van-den-hoek01 miranda-van-den-hoek01](https://vanmeelenjonkers.nl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/miranda-van-den-hoek01-qpualb5o7j0cu2zyue0kyinzbr2kcmt51row3p4kew.jpg)
Formele schriftelijke klachtenprocedure
Is je probleem met een gesprek niet verholpen of leent de klacht zich niet voor een gesprek, dan kun je de klacht formeel schriftelijk indienen. Dit kan via het klachtenformulier. Je kunt het ingevulde formulier daarna verzenden ter attentie van P.M.J. (Peter) Jonkers. Is de heer Jonkers zelf bij de kwestie betrokken, dan verzoeken wij je het formulier te versturen ter attentie van C.W.L.M. (Eric) van Meel AA.
Download het klachtenformulier
Je kunt er ook voor kiezen om de klacht telefonisch door te geven aan één van onze medewerkers. Vermeld daarbij nadrukkelijk dat je de klacht wil laten behandelen via de officiële klachtenprocedure. De medewerker zal dan het klachtenformulier tijdens het telefoongesprek invullen. Hiervan ontvang je twee kopieën. We verzoeken je één exemplaar ondertekend te retourneren.
Telefonisch oplossen klacht
Vaak kunnen klachten het beste tijdens een goed gesprek (telefonisch of in persoon) worden opgelost. Wij verzoeken je daarom eerst contact op te nemen voor telefonisch overleg over het probleem of voor het maken van een afspraak.
Gaat je klacht over een bepaalde persoon? Probeer dan eerst met de betreffende persoon een oplossing te vinden. Lukt dit niet of wil je dit niet, neem dan contact op met P.M.J. (Peter) Jonkers. Mocht het zijn functioneren betreffen, dan kun je ook vragen naar C.W.L.M. (Eric) van Meel AA.
Verloop procedure
De gang van zaken is daarna als volgt: De heer P.M.J. Jonkers (c.q. de heer C.W.L.M. van Meel) zal je klacht zo snel mogelijk behandelen en met jou en de andere betrokkenen overleggen om tot een bevredigende oplossing te komen. Lukt het hem niet om binnen enkele dagen inhoudelijk te reageren, dan zal hij in ieder geval binnen enkele dagen de ontvangst van je klacht bevestigen. In de meeste gevallen zal hij ook contact met je opnemen om te overleggen over de verdere stappen. Ook kan je om een nadere toelichting of verdere informatie worden gevraagd.
Doelstelling is om je klacht in ieder geval binnen drie weken af te handelen. Mocht dit uitlopen, dan wordt je over de reden daarvan geïnformeerd en ook verder op de hoogte gehouden van de voortgang van de procedure. Uiteraard ontvang je na afronding een schriftelijke bevestiging van de uitkomst van de procedure.
Overige aspecten klachtenregeling
Mede in verband met beroepsreglementering zullen alle aspecten van de afhandeling van je klacht worden vastgelegd. Uiteraard zal zorgvuldig en vertrouwelijk met de informatie worden omgegaan.
In bepaalde situaties kan het noodzakelijk zijn om extern advies in te winnen bij professionele onafhankelijke instanties. Met het indienen van je formele klacht wordt je daarom toestemming gevraagd om (kopieën van) relevante stukken ter beschikking te stellen aan die eventuele deskundigen. Zoals bij ons gebruikelijk vragen wij hen voor geheimhouding te tekenen.
Tot slot
Als je een klacht hebt en ons dat laat weten, waarderen wij dat zeer. Je geeft ons hiermee immers een tweede kans. Je kunt ervan verzekerd zijn dat wij alle gegronde klachten meenemen in de evaluatie van onze organisatie en onze uiterste best doen om maatregelen te nemen om herhaling van het betreffende probleem te minimaliseren.
We hopen op een goede verdere relatie en samenwerking.
De directie van Van Meel & Jonkers
De heer P.M.J. Jonkers is bij Van Meel & Jonkers aangewezen als verantwoordelijke voor de kwaliteitsaspecten van de organisatie en uit dien hoofde ook het eerste aanspreekpunt voor de behandeling van klachten.
Neem contact op
Benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen?
Van Meel & Jonkers adviseert eenmanszaken, kleine bedrijven en instellingen en het MKB in de regio West-Brabant en Zeeland. Wij bieden een compleet dienstenpakket op het gebied van accountancy en fiscaliteit. Standaard advies is aan ons niet besteed. Wij denken mee met ondernemers en bestuurders en geven.
![7090-VanMeel-Jonkers 7090-VanMeel-Jonkers](https://vanmeelenjonkers.nl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/7090-VanMeel-Jonkers-qq4szetlpxi48xryqyxgy5tjugg3lwiqcm8eo4q3ao.jpg)